BLOG

ANASAYFA > BLOG > + SEO Uyumlu İçerik Yazmanın 5 Kuralı
SEO Uyumlu İçerik Yazmanın 5 Kuralı
2020-06-17

SEO Uyumlu İçerik Yazmanın 5 Kuralı

Bir internet sayfasının içerdiği bilgi ne kadar kaliteli olursa olsun doğru yöntemlerle bu sayfa hazırlanmamışsa sayfanın organik ziyaretçi çekmesi oldukça zor olacaktır. Bu doğru yöntemler, SEO kuralları olarak da bilinirler. Arama motorlarının örümcek tabir edilen botları sayfaya geldiklerinde sayfayı tarayıp algoritmalarına göre bir sonuç elde ederler. Bu sonuca göre sayfayı arama sonuçlarında göstermeye başlarlar. İşte bu gösterimin üst sıralarda olması, bu sayede sayfanın daha fazla ziyaretçi alması için SEO kurallarına uymak gerekecektir. Bu yazımızda, arama motorlarının arama sonuçlarında üst sıralarda çıkacak ve ziyaretçi alacak bir internet sayfası, daha doğrusu bu sayfanın içeriği nasıl yazılır, SEO uyumlu içerik yazarken nelere dikkat edilir, bununla ilgili 5 kuralı sizlerle paylaşacağız.

SEO Uyumlu İçerik için 5 Kural

Metin Uzunluğu

Bir internet sayfasının içeriği metin bakımından zengin ve ziyaretçiyi doyuracak bilgi yoğunluğunda olmalıdır. Bunu sağlarken de yeterli uzunlukta bir metin yazmak gerekecektir. SEO uyumlu bir içerik için arama motorlarının standart kurallarına göre sayfa içeriğinde en az 300 kelimelik bir metin bulunmalıdır. Bu, arama motorlarının kabul edeceği en düşük sınırdır. Daha az metin içeren sayfaların üst sıralarda çıktıkları olur mu? Tabii ki. Fakat burada dikkat edilmesi gereken şey, bu sayfanın içeriğinin tamamen özgün ve konusunun tamamen benzersiz olmasıdır. Yani, bir konuyla alakalı internette hiçbir bilgi yokken, 100 kelimelik bir metinle o konu hakkında bilgi girildiğinde arama motorları bu sayfayı ilk sırada çıkaracaktır. Bunu bir kenara bıraktığımızda, rekabetin yoğun olduğu konularda 300 kelimelik limit bile yeterli olmamaktadır. Bu sebeple, metinde çok tekrara düşmeden, bilgi içerikli ve anahtar kelimeleri doğru kullanılmış ister 500, ister 700, ister 1000 veya daha fazla sayıda kelimesi olan metinler yazmak gerekecektir.

Anahtar Kelime

Anahtar kelime bir yazının yazılış amacıdır. Her sayfada bir adet ana anahtar kelime mutlaka kullanılmalıdır. Örneği bu yazının ana anahtar kelimesi SEO uyumlu içerik olarak belirlenmiştir. Belirlenen ana anahtar kelime, metin uzunluğuna göre belirli oranlarda kullanılmalıdır. Metnin uzunluğuna göre belirlenecek sayıda kullanılan ana anahtar kelime ek almamış şekilde ve üst sınırdan daha fazla sayıda kullanılmamalıdır. Daha fazla sayıda kullanılan anahtar kelime SEO’ya zarar verecektir. İçerikte kullanılacak ana anahtar kelimeyi belirlerken yazının ana fikri kullanılmalı ve bu ana fikir arama motorlarında aratılmalıdır. Tavsiye edilen arama sonuçları veya arama önerilerinden ana anahtar kelime belirlenebilir. Bu sayede hem daha fazla aratılan anahtar kelimelere içerik yazılmış olur hem de üst sıralarda çıkacak içeriğe daha fazla ziyaretçi gelebilir.

Yardımcı Anahtar Kelimeler

SEO uyumlu içerik yazarken belirlenen ana anahtar kelimeye yardımcı anahtar kelimelerle destekleme yapılmalıdır. Yardımcı anahtar kelimeler yazının ana anahtar kelimesini destekleyecek ve arama sonuçlarında ana anahtar kelimeden daha az aratılan ama onunla alakalı olan arama sonuçları olmalıdır. Örneğin tişört modelleri ana anahtar kelime olarak belirlenmiş olsun. Bu metinde tişört modelleri anahtar kelimesini kullanırken baskılı tişört modelleri, v yaka tişört modelleri, bisiklet yaka tişört modelleri gibi yardımcı anahtar kelimeler de kullanılmalıdır. Bu sayede hem ana anahtar kelimeden ziyaretçi alınacaktır hem de yardımcı anahtar kelimelerin arama sonuçlarında içeriğin gösterilmesi sağlanacaktır. Yardımcı anahtar kelimeleri belirlerken izlenecek yol arama motorlarının tavsiye edilen arama sonuçlarıdır. Bu, örneğin Google’da sayfanın alt kısmında bulunabilir. Burada yer alan tavsiye edilen arama sonuçlarından yazıyla alakalı olan anahtar kelimeler yardımcı anahtar kelime olarak kullanılabilir.

Etiketler

Bir internet sayfası “elimizdeki her şeyi ortaya dökelim” şeklinde hazırlanmamalıdır. Çünkü, metin, görsel, video vb. ne kadar malzeme varsa, bunu gelişigüzel şekilde sayfaya yerleştirmek belki ziyaretçilere normal gözükecektir. Ama arama motorlarının botları sayfaya girdiklerinde, sayfayı insanların gördüğü şekilde görmemektedir. Bu botların gördüğü şey sayfanın HTML kod düzenidir. Bu sebeple, SEO uyumlu içerik yazarken bu yazının HTML etiketlerini doğru bir şekilde kullanmak gerekecektir. Örneğin, SEO uyumlu içerik için mutlaka 1 adet H1 etiketi kullanılmalıdır. Bu, yazının ana başlığıdır. Bu başlığın altında H2 ve H3 etiketleri hiyerarşik şekilde kullanılmalıdır. Yardımcı anahtar kelimeler kalın olarak yazılmalı, başka bir siteden alınmış metin varsa bu metin italik olarak sayfada yer almalıdır. Bu düzene uyulduğunda arama motorlarının botları sayfayı doğru bir şekilde okuyacak ve kurallara uygun olan yazıyı üst sıralarda çıkarabilecektir.

Görsel ve Linkleme

SEO uyumlu içerik hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalardan bir diğeri de görsellerdir. Sayfada mutlaka 1 adet görsel yer almalıdır. Görsellerin de alt etiketleri ve isimleri anahtar kelimelere göre şekillendirilmelidir. Görselin doğru bir şekilde yer aldığı sayfalar, görsel bulunmayan sayfalara göre daha değerlidirler. Bir diğer nokta da linkleme yapmaktır. Arama motorlarının algoritmaları, sayfada site içerisine yönelik link eklemeyi ve başka sitelerden en fazla 2 adet link yerleştirmeyi uygun görmektedir. Yerleştirilen linklerin, özellikle dış linklerin, siteye zarar verecek, kötü şöhretli sitelerden kullanılmaması tavsiye edilmektedir. Linkleme önemli bir noktadır ve bunun yanlış yapılması tüm sayfanın doğru şekilde yapılan SEO ayarlarına büyük zarar verecektir.

SEO uyumlu içerik bir internet sayfasının olmazsa olmazıdır. Bu kurallar ve diğer SEO kurallarına uyarak hazırlanacak internet sayfası mutlaka ilk sayfada çıkacaktır. Bunun sonucu olarak da organik ziyaretçi elde edecektir. Bu ziyaretçiler de internet sitesinin amacına göre çeşitli şekillerde site sahibine fayda sağlayacaktır.

Avatar
Abdullah Altunbaş Teknik Şef
Netinternet de Teknik Birim Şefi olarak 2011 yılından itibaren çalışmaktayım.
Yorumlar

Henüz yorum yok.

Yorum Yap